Organizační struktura
Popis organizační struktury povinného subjektu:
Zastupitelstvo obce
Obec řídí jedenáctičlenné zastupitelstvo obce, které ze svého středu volí starostu obce. Obecní záležitosti se vyřizují na obecním úřadě.
Členové zastupitelstva obce
- Starosta: Zimmermann Luboš starosta@hbranna.cz
- Místostarosta: Mgr. Hájek Tibor mistostarosta@hbranna.cz
- Ing. Harcuba Jiří harcuba@post.cz
- Hrubá Lidmila pracovni@varieta-odevy.cz
- Ing. Kocourek Jiří j.kocourek@email.cz
- Mgr. Machová Věra, DiS. veramachova1@seznam.cz
- Maňásek Libor d.manaskova@email.cz
- Mašková Ivana, DiS. prosteiva@seznam.cz
- Pešina Jan jpesina@seznam.cz
- Ing. Šťásek Radomír rstasek@centrum.cz
- Mgr.Šulanová Lenka sulanova.lenka@gmail.com
Obecní úřad
V čele obecního úřadu stojí starosta obce, vykonává tuto funkci jako své hlavní zaměstnání, tj. funkce je uvolněná. Starosta v obci supluje obecní radu a disponuje tudíž i pravomocemi tohoto orgánu. Starosta je statutárním zástupcem obce. Zastupuje obec v jednání vůči dalším fyzickým a právnickým osobám, je ze zákona oprávněn podepisovat za obec smlouvy.
Náplň činnosti obecního úřadu
- přijímá a vyřizuje stížnosti a podání občanůvyhotovuje smlouvy pro potřeby obce
- zpracovává návrhy obecně závazných vyhlášek a nařízení obce
- zajišťuje soudní vymáhání pohledávek, úkoly při volbách, sčítání lidu a vyměření a vybírání poplatku za rekreační pobyt
- spolupracuje s vedením základní školy, mateřské školy a školní jídelny
- povoluje kulturní a společenské akce v obci, vyměřuje a vybírá poplatky ze vstupného
- zajišťuje podklady pro jednání školské a soc. komise
- kontroluje provoz a hospodaření školských zařízení
- zajišťuje činnost kronikářů, provádí inventarizaci majetku obce
- vyhotovuje zprávy a posudky o občanech pro soudy a jiné orgány
- vykonává v přenesené působnosti výkon státní správy - na obecním úřadě lze ověřit listinné dokumenty a podpisy
- vede agendu o evidenci obyvatel
- vede evidenci o majetku obce
- metodicky zajišťuje činnost jednotky sboru dobr. hasičů
- zajišťuje pokladní službu
- připravuje návrh rozpočtu obce a průběžně kontroluje jeho plnění
- připravuje podklady pro jednání finanční komise
- vede účetnictví, sestavuje účetní uzávěrku, spravuje bankovní účty, vede účetní evidenci majetku města, provádí výpočet daně z příjmů obce
- eviduje poplatky ze psů, hracích automatů a dalších místních poplatků
- archivuje účetní doklady
- rozhoduje o zvláštním užívání veřejného prostranství
- vyjadřuje se k umístění zastávek a dopravního značení
- podílí se na řešení dopravní situace v obci
- uzavírá nájemní smlouvy na bytové a nebytové prostory v majetku obce
- oznamuje soudům a jiným státním orgánům skutečnosti, které mají význam při rozhodování ve věcech nezl. dětí
- spolupracuje s dalšími orgány soc. zabezpečení
- ochrana přírody a krajiny dle z. 114/92 Sb.
- ochrana ovzduší
- odpadové hospodářství, vodní hospodářství
- stavebně správní činnost dle stavebního zákona
- příprava podkladů pro jednání stavební komise
- ohlášení drobných staveb
- zajišťuje výběrová řízení pro stavební a další investiční akce
- připravuje investiční záměry obce
- objednává zpracování projektové dokumentace
- podle výsledků výběrových řízení připravuje návrhy smluv o dílo
- zajišťuje investorsko-inženýrkou činnost po dobu výstavby
- provádí přejímací a reklamační řízení dokončených prací
- připravuje podklady k žádosti o kolaudaci
- odsouhlasuje ceny a rozpočty staveb dle rozpočtů a nabídek zhotovitelů staveb
- kontroluje věcnou správnost faktur a dává příkaz k proplacení
- eviduje realizované stavební práce
Obecní úřad zaměstnává administrativní pracovníky, kteří vyřizují běžnou agendu obce, tj. správu daní a majetku, účetní operace, evidenci obyvatel atp.
Komise a výbory
Obec zřídila jako své iniciativní a kontrolní orgány komise a výbory. Svá stanoviska a návrhy mohou komise a výbory předkládat starostovi a zastupitelstvu obce, kterému jsou rovněž odpovědny za svou činnost. Náměty pro jednání komise a výboru přijímají předsedové výborů a komisí nebo obecní úřad.
Finanční výbor
Připravuje a zpracovává návrh rozpočtu obce, průběžně kontroluje jeho dodržování, vyjadřuje se k investičním záměrům obce.
Členové finančního výboru
- předseda: Mgr. Šulanová Lenka
- Mgr. Machová Věra, DiS.
- Hegrová Helena
Kontrolní výbor
Dohlíží na evidenci majetku obce, provádí jeho inventarizaci, kontroluje hospodaření obce.
Členové kontrolního výboru
- předseda: Ing. Harcuba Jiří
- Zevel David
- Hrubá Lidmila
Komise pro občanské záležitosti
Členové komise
- předseda: Irena Zuzánková
- Ivana Tauchmanová
- Lenka Kubzová
- Petra Jerová
- Jarmila Bílkvá
- Jana Jandová
Letopisecká komise
Členové letopisecké komise
- Anna Zuzánková
- Mgr. Tibor Hájek
- Jiřina Pitrmucová